loading...

آجیل سلامت

تابلو برق ترکیبی از دستگاه های الکتریکی است که از نیروی الکتریکی برای کنترل عملکردهای مکانیکی مختلف تجهیزات یا ماشین آلات صنعتی استفاده می کند. تابلو برق شامل دو دسته اصلی است ساختار پانلجزء الکتریک

شهرام فلوری بازدید : 25 شنبه 09 مهر 1401 نظرات (0)

تابلو برق ترکیبی از دستگاه های الکتریکی است که از نیروی الکتریکی برای کنترل عملکردهای مکانیکی مختلف تجهیزات یا ماشین آلات صنعتی استفاده می کند.

تابلو برق شامل دو دسته اصلی است

ساختار پانل
جزء الکتریکی
ساختار پانل
ساختار تابلو برق ترکیبی از محفظه و پنل پشتی است.

محفظه نوعی جعبه فلزی است که اندازه آن متفاوت است و معمولاً از آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ ساخته می شود. تعداد درها معمولاً یک یا دو در محوطه مورد نیاز است. محفظه دارای ویژگی های زیر است مانند ضد آب، ضد گرد و غبار و هدف استفاده در داخل و خارج از منزل و رتبه بندی شرایط خطرناک و پانل های پشتی یک ورق نصب شده در داخل محفظه که پشتیبانی ساختاری برای نصب ریل DIN و کانال های سیم کشی را فراهم می کند. خرید تابلو برق در تهران از سایت پرشین تکنیک ممکن است.

جزء الکتریکی
هشت نوع جزء عمدتاً الکتریکی در یک محفظه تابلو برق وجود دارد که چندین عملکرد مختلف انجام شده توسط تابلو را تعریف و سازماندهی می کند.

این جزء شامل:

مدار شکن اصلی
برقگیر
تبدیل کننده
بلوک های ترمینال
کنترل منطقی قابل برنامه ریزی
رله ها و پیمانکاران
قطع کننده مدار
رابط ماشین انسان
انواع پنل
پنل HT
پنل HT به طور کلی برای تامین برق دستگاه های الکتریکی مختلف و برد توزیع استفاده می شود. پانل های HT برای هر دو کاربرد در فضای باز و داخلی نصب می شوند که بیشتر در هر پست برای کنترل جریان برق استفاده می شود.

پانل مرکز کنترل برق
به طور مستقیم از ترانسفورماتور تغذیه می شود و برای کنترل منبع تغذیه در صنایع بزرگ و همچنین واحدهای تجاری استفاده می شود. برق تامین شده در ماشین آلات سنگین، تجهیزات، ترانسفورماتور با توجه به نیاز بار الکتریکی با استفاده از این پانل های PCC کنترل می شود. در هر صنعتی مانند مواد شیمیایی، پلاستیک، کاغذ، برق، نفت و گاز طبیعی، لبنیات استفاده می شود. وظیفه اصلی پانل حفاظت و کنترل توزیع برق برای صنایع بزرگ تولیدی است.

پنل LT اصلی
اینها به عنوان تابلوهای ولتاژ پایین برای دریافت برق از ژنراتور یا ترانسفورماتور و توزیع برق به وسایل برقی مختلف و برد توزیع استفاده می شوند. پانل LT برای عملکرد در ولتاژ پایین تا 430 ولت با سطح عایق پایین طراحی شده است.

پنل MCC
این پانل ها مجموعه ای از استارت ها، قطع کننده های مدار، فیوزها، رله و درایو فرکانس متغیر برای کنترل درایوها از محل مرکزی هستند. این شامل چندین بخش محصور شده با یک گذرگاه برق مشترک و هر بخش حاوی استارت ترکیبی است که به نوبه خود شامل استارت موتور، فیوز یا قطع کننده مدار و قطع برق است. مرکز کنترل موتور همچنین شامل دکمه فشاری، نشانگر، درایو فرکانس متغیر، کنترل کننده منطقی و استارت و تجهیزات اندازه گیری است. این پانل ها در ساختمان های تجاری بزرگ، صنایع و جاهایی که درایوهای متعددی وجود دارد که باید از یک مکان مرکزی کنترل شوند، مانند اتاق مکانیکی یا اتاق برق استفاده می شود.

انواع تابلوهای برق از نظر اندازه و شکل متفاوت است اما در سه نوع اصلی وجود دارد. هنگام کار یا بازرسی پانل خود، مطمئن شوید که ایمنی را حفظ کنید. اگر در هر زمان نگران هستید، لطفا برای کمک با ما تماس بگیرید!

تابلو برق اصلی / جعبه شکن
جعبه شکن، تابلو برق، تابلوی شکن، قطع کننده اصلی، جعبه قطع کننده مدار، نام های زیادی دارد اما عملکرد یکسانی دارد. این توزیع اصلی الکتریسیته از طریق یک خانه یا کسب و کار کوچک است و شامل کلیدهای مدار است که با محدود کردن آمپر در هر یک از مدارها محافظت می کند. پانل بدون بریکر نادر است و به عنوان یک پانل اصلی شناخته می شود که از یک بریکر اصلی معمولاً در یا نزدیک متر برق استفاده می کند.

در داخل یک تابلو برق معمولی، یک قطع کننده اصلی (همچنین به عنوان کلید قطع سرویس نیز شناخته می شود)، قطع کننده های مدار، شکاف های انبساط و امیدواریم برچسب ها یا برچسب ها را پیدا کنید. کلیدهای مدار جایگزین استاندارد قدیمی استفاده از فیوزها شدند که هر بار که مداری بیش از حد بار می شود باید تعویض شوند. در عوض، کلیدهای مدار را می توان به راحتی مانند یک کلید چراغ جانبی به حالت "روشن" بازگرداند. مدارها یک عدد روی سوئیچ خواهند داشت که به شما امکان می دهد از آمپراژی که بریکر در آن "سقوط می کند" مطلع شوید. مدارهای معمول دارای محدودیت آمپر 15 یا 20 برای اتاق های معمولی خانگی و حداکثر 125 آمپر برای اتاق هایی با وسایل بزرگ مانند آشپزخانه و اتاق لباسشویی هستند.

کل برق از طریق یک تابلو برق مشترک 100، 150 یا 200 آمپر است. باید برچسبی روی برچسب شما باشد تا حد آن مشخص شود. برای تعیین اینکه آیا کل توان کافی برای یک اضافه وجود دارد (افزودن یک قطع کننده دیگر به ناحیه انبساط جعبه شکن)، کافی است اعداد روی بریکرها را اضافه کنید تا حداکثر بار فعلی آن مشخص شود و از حد آمپر برای خود پانل کم کنید. با این کار مقدار آمپر باقی مانده برای آن پنل به شما می رسد.

پنل های فرعی
هنگامی که مدارهای متعددی برای یک منطقه مشابه مورد نیاز است اما نسبتاً از پانل اصلی فاصله دارد، در آن زمان یک پنل فرعی وارد می شود. از یک مدار از پانل اصلی استفاده می کند و شامل مجموعه ای از قطع کننده های مدار خود است که به طور کلی توسط آمپر محدود می شوند. قطع کننده آن از تابلو برق اصلی. ما این نوع تابلوهای برق را در مکان هایی مانند یک گاراژ بزرگ و چند اتاقه جدا می یابیم.

هنگامی که جعبه شکن با انبساط مدار تمام می‌شود، از پنل‌های فرعی نیز در کنار جعبه شکن اصلی کوچک‌تر استفاده می‌شود، اما بهتر است تابلوی برق را با تابلویی جایگزین کنید که مناسب‌تر با نیازهای مدار ساختمان باشد. مطمئن شوید که بدون ارتقاء مدار قطع کننده مدار آن از جعبه قطع کننده اصلی، از حد آمپر پنل فرعی تجاوز نکنید.

سوئیچ های انتقال
خانه هایی با ژنراتورهای پشتیبان، پنل های خورشیدی یا باتری پشتیبان دارای نوعی سوئیچ انتقال هستند. کلید انتقال یک تابلوی الکتریکی است که توان تولید شده توسط جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب قابل استفاده (AC) منتقل می کند. این پانل ها اغلب در مناطقی با آب و هوای خشن یا طوفان های زیاد یافت می شوند که استفاده از ژنراتور را نسیم می کند.

سوئیچ های انتقال می توانند این قابلیت را داشته باشند که در صورت تشخیص خاموشی، به طور خودکار به برق تولیدی سوئیچ شوند. در غیر این صورت یک کلید روی پنل وجود دارد که باید به صورت دستی کار شود. بسته به اندازه ژنراتور یا سیستم پشتیبان باتری، یک سوئیچ انتقال می تواند به اندازه برق اصلی جعبه شکن قدرتمند باشد، بنابراین لطفاً برای اطمینان از ایمنی احتیاط کنید.

ارتقاء تابلو برق خانه
ممکن است بخواهید یک پنل را به دلایل زیادی ارتقا دهید که شامل نیاز به برق بیشتر از توان پنل شما است. به عنوان مثال، خانه هایی که به جای گاز گرمایش الکتریکی دارند، معمولاً دارای یک تابلو برق 200 آمپر هستند و آنهایی که کوره گازی را با برق جایگزین می کنند، به آب اضافی نیاز دارند. مدارهای موجود تمام شده است؟ مطمئناً یک پنل فرعی ممکن است به شما کمک کند، اما ارتقاء پنل راه مناسبی برای انجام آن است. نصب آشپزخانه دوم در زیرزمین؟ همچنین احتمالاً به ارتقاء تابلو برق نیاز دارد.

تابلوهای برق قدیمی و فراخوان شده، اگر هنوز در خدمت هستند، باید ارتقا داده شوند. تا حدود سال 1980، پانل های خدمات برق فدرال اقیانوس آرام به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گرفت تا اینکه نقص های مرگبار کشف شد. به جای اینکه وقتی که قرار بود بریکرها از کار بیفتند که باعث آتش سوزی شد. همچنین برخی از قطع کننده های مدار باز همچنان به تامین برق ادامه می دهند که می تواند باعث برق گرفتگی شود. این پنل ها در صورت یافتن نیاز به تعویض دارند. پانل های سرویس Zinsco در دهه 1970 مورد استفاده قرار گرفتند که به دلیل ذوب شدن کلیدهای مدار به میله اتوبوس (قسمتی روی جعبه قطع کننده که کلیدهای مدار را در خود جای می داد) فراخوانی شدند که از خاموش شدن آنها در زمانی که قرار بود جلوگیری می کرد. این پانل ها با نام تجاری "Sylvania" یا "GTE-Sylvania" تغییر نام دادند که همین مشکل را دارند. دو نوع پانل دیگر که به تازگی قدیمی شده اند، پانل های جعبه فیوز و باس اسپلیت نامیده می شوند. پانل های اسپلیت باس لزوماً خطرناک نیستند، اما دارای ایراداتی هستند. اولاً، یک قطع کننده اصلی برای قطع برق به جعبه وجود ندارد. در عوض، از دو دسته کلیدهای مدار استفاده می کند که از این رو به آن "Split-bus" می گویند. مدارهای جعبه فیوز را نمی توان به سادگی بدون تعویض فیوز ریست کرد. این فیوزهای قدیمی به سادگی برای جایگزینی آنقدر گران می شوند تا واحد ارزش نگهداری را داشته باشد. ما پیشنهاد می کنیم اینها را به یک تابلو برق مدرن و ایمن ارتقا دهید.

منبع

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 197
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 709
  • بازدید سال : 4,733
  • بازدید کلی : 15,127