loading...

آجیل سلامت

  بسیاری از مدیران فروشگاه‌ها یا صاحبان کسب و کارهای مختلف، امروزه به این نتیجه رسیده‌اند که راه‌اندازی یک سایت می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی فروش آن‌ها را چند برابر

شهرام فلوری بازدید : 36 شنبه 14 آبان 1401 نظرات (0)

 

بسیاری از مدیران فروشگاه‌ها یا صاحبان کسب و کارهای مختلف، امروزه به این نتیجه رسیده‌اند که راه‌اندازی یک سایت می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی فروش آن‌ها را چند برابر کند. در واقع، اگر شما بتوانید یک سایت فروشگاهی مناسب طراحی کنید و با برنامه‌ای منظم آن را مدیریت کنید، در مدت زمان کوتاهی، مشتریان زیادی جذب می‌کنید؛ اما آنچه اهمیت دارد، طراحی سایت فروشگاهی در مشهد است.

طراحی سایت در مشهد اگر به صورت حرفه‌ای باشد و توسط یک تیم متخصص در این زمینه انجام شود، می‌تواند کمک زیادی به گسترش یک کسب و کار کند. در این مطلب، قصد داریم شما را با بایدها و نبایدهای طراحی سایت‌های فروشگاهی و عواملی که باعث جلب اعتماد و رضایت مشتری می‌شود، آشنا کنیم:

به چه سایت فروشگاهی گفته می‌شه؟
احتمالا تاکنون برایتان پیش آمده است که برای خرید یک وسیله به فروشگاه‌های مختلفی مراجعه کنید؛ اما چیزی را که می‌خواهید با ویژگی‌های دلخواهتان پیدا نکنید. امروزه با پیشرفت علم و فناوری، بسیاری از امور به آسانی انجام می‌شوند. فروشگاه‌های اینترنتی به ما این امکان را داده‌اند که با نشستن در منزل یا دفتر کارمان، بدون اینکه فروشگاه‌ها و مغازه‌های مختلف را زیر و رو کنیم، چیزی را که نیاز داریم خریداری کنیم. در واقع، سایت‌های فروشگاهی به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارند به سرعت در بین مردم محبوب شدند و در حال حاضر، بسیاری از مردم، از این سایت‌ها برای انجام خریدهای روزانه خود استفاده می‌کنند. در ادامه قصد داریم به ویژگی‌های یک سایت فروشگاهی و کاربردهای آن بپردازیم.

یک سایت فروشگاهی چه کاربردهایی دارد؟
فرض کنید یک فروشگاه دارید و به دنبال راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی هستید. ممکن است در مسیر خود مردد شوید و این سوال را از خودتان بپرسید که واقعاً چرا باید یک سایت فروشگاهی راه‌اندازی کنم یا اینکه چرا باید هزینه‌ای را برای طراحی سایت فروشگاهی در مشهد بپردازم؟!  برای اینکه شک و تردید شما برطرف شود و پاسخ سوال خود را بیابید، بهتر است با ما همراه شوید تا مزایای یک فروشگاه اینترنتی را با هم مرور کنیم:

جذب مشتریان بیشتر
اولین دلیلی که می‌تواند شما را به سمت راه‌اندازی یا طراحی یک فروشگاه اینترنتی سوق دهد، جذب مشتریان بیشتر است. مشتریان بیشتر موجب افزایش اعتماد به نفس شما و گسترش کسب و کارتان می‌شوند. در واقع، مشتریان زیاد و فروش بالا، همیشه موجب خشنودی فروشندگان و مدیران فروشگاه‌ها می‌شوند؛ بنابراین یک مزیت مهم فروشگاه اینترنتی را می‌توان جذب مشتریان زیاد دانست. یک فروشگاه اینترنتی، امکانات زیادی را در اختیار مشتریان شما قرار می‌دهد؛ مقایسه قیمت‌ها، انتخاب راحت‌تر، امکان خریداری در زمان کوتاه‌تر بدون حمل و نقل و بسیاری امکانات دیگر که می‌توانید در طراحی سایت فروشگاهی در مشهد خود از آن‌ها استفاده کنید و همگی باعث جذب مشتری می‌شوند.

حذف هزینه‌های خرید و اجاره
هزینه‌های خرید و اجاره مغازه و فروشگاه، تعمیرات آن‌ها، مالیات، نیاز به نیروی انسانی بیشتر، هزینه‌های نگهداری از ساختمان و بسیاری از مسائل دیگر در مورد سایت‌های فروشگاهی وجود ندارند! یعنی شما با داشتن یک سایت فروشگاهی، چنین دغدغه‌هایی را از کسب و کار خودتان حذف می‌کنید و در کنار اینکه تمرکز و انرژیتان حفظ می‌شود، می‌توانید تا حد زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. با سایت اینترنتی به جای اینکه زمان زیادی را صرف رفت و آمد به محل کارتان کنید یا اینکه هزینه‌های قابل‌توجهی را برای نیروی کارتان یا ابزار و وسایل و بسیاری از موارد دیگر پرداخت کنید، می‌توانید یک فروش عالی داشته باشید!

خرید حضوری دردسرهای زیادی دارد. حتماً می‌دانید که تغییر دکوراسیون فروشگاه یکی از عوامل اصلی و تاثیرگذار بر میزان فروش است. در سایت‌های فروشگاهی، چنین مسائلی وجود ندارد و تنها با آپدیت کردن یا تغییر گرافیک آن، می‌توانید دکوراسیون فروشگاه خودتان را به آسانی و با چند کلیک تغییر دهید!

فروشگاه همیشه در دسترس
فروش حضوری محدودیت‌های خاص خودش را دارد؛ از جمله اینکه، شما نمی‌توانید در ۲۴ ساعت شبانه روز، فروشگاه خود را باز نگه دارید و موظف خواهید بود در ساعات مقرر در فروشگاه حضور داشته باشید و در تعطیلی‌ها هم فروشگاه خود را ببندید. طراحی  سایت فروشگاهی به شما این امکان را می‌دهد که همواره در دسترس مشتریانتان باشید و چه چیزی بهتر از این! شما همیشه در دسترس مشتریانتان خواهید بود و آن‌ها می‌توانند در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز هر زمانی که خواستند به فروشگاه شما سر بزنند و محصول مورد نظر خودشان را خریداری کنند.

کاهش هزینه‌های بازاریابی
اگرچه طراحی سایت فروشگاهی دردسرهای خودش را دارد؛ اما شما با یک سایت فروشگاهی، راحت‌تر می‌توانید مشتری جذب کنید و هزینه‌های بازاریابی شما به اندازه قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند. همچنین، دیگر نیازی نیست نگران نحوه بازاریابی باشید. سایت‌های فروشگاهی، روش‌های متنوعی مانند ارسال ایمیل، ارسال پیام یا بسیاری موارد دیگر را برای بازاریابی به کار می‌برند که می‌تواند در افزایش مشتریان شما تاثیر زیادی داشته باشد.

 
نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی وردپرس در مشهد
اسم دامنه مرتبط با فروشگاه
مهم‌ترین نکته‌ای که باید در طراحی سایت فروشگاهی در مشهد رعایت شود، انتخاب نام دامنه مناسب است. یک نام مناسب و مرتبط با کسب و کارتان، تا حد زیادی می‌تواند موجب افزایش مشتریانتان شود. در این زمینه، مرتبط بودن با نام کالا و محصولی که در رابطه با فروش آن فعالیت دارید، بسیار مهم است. قبل از هر چیز، بهتر است در این رابطه آگاهی کاملی کسب کنید.

ظاهر گرافیکی مناسب
گرافیک سایت مانند دکوراسیون فروشگاه شما است و اهمیت زیادی در افزایش فروش شما دارد؛ بنابراین اگر قصد طراحی سایت فروشگاهی در مشهد را دارید، بهتر است یک ظاهر گرافیکی مناسب و البته آسان را انتخاب کنید. این مسئله که بخش‌های مختلف سایت، به راحتی در دسترس کاربران قرار بگیرند و امکانات مختلفی برای کابران فراهم سازند، بسیار مهم است. رنگ‌هایی که در طراحی سایت فروشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز بهتر است با محصولاتی در سایت به فروش می‌رسند، هماهنگی داشته باشند. البته، چنین موضوعاتی تا حد زیادی به خلاقیت و سلیقه طراح سایت و نظر کارفرما بستگی دارند.

سرعت مناسب باز شدن صفحات سایت
خدمات‌دهی سریع و سرعت مناسب از دیگر نکات مهمی است که باید در طراحی سایت فروشگاهی به آن توجه شود. مطمئنا،ً همه ما دوست داریم خریدهایمان را از سایتی انجام دهیم که سریع کار می‌کند! بسیاری از کاربران، زمانی که متوجه می‌شوند سایت شما سرعت پایینی دارد، سایتتان را ترک کرده و به سایت رقبایتان مراجعه می‌کنند! مطمئنا برای شخصی که خرید اینترنتی را انتخاب کرده است، سرعت باز شدن صفحات سایت اهمیت دارد. پس این نکته را هرگز فراموش نکنید!

پرداخت سریع و ایمن!
پرداخت ایمن، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای باید داشته باشد. البته روش‌های پرداخت متفاوتی در طراحی سایت‌های فروشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند که از جمله آن‌ها می‌توان به پرداخت وجه پس از دریافت کالا، استفاده از درگاه آنلاین اینترنتی، کارت به کارت یا پرداخت آفلاین و … اشاره کرد که هر یک از آن‌ها، مزایای خودشان را دارند. استفاده از سبد خرید برای اضافه کردن کالاهای مختلف و خرید آسان‌تر یا روش‌های مختلف پرداخت درب منزل، روش‌های پرداختی هستند که می‌توانید برای سایت خود از آن‌ها استفاده کنید.

صفحات اولیه جذاب
صفحه اولیه برای یک سایت فروشگاهی در حکم ویترین برای فروشگاه حضوری است آنچه که مشتری در اولین برخورد از فروشگاه شما می‌بیند، ویترین فروشگاه شما است. از این رو، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها همیشه سعی می‌کنند ویترین جذابی داشته باشند و هزینه‌های قابل‌توجهی برای ویتریت جذاب متحمل می‌شوند. شما نیز باید همین کار را برای سایت اینترنتی خود انجام دهید و سعی کنید صفحه اولیه سایت فروشگاهیتان را مفید و جذاب طراحی کنید.

در زمان سفارش طراحی سایت فروشگاهی در مشهد چه مواردی را باید مشخص کنیم؟
انتظاراتتان را مشخص کنید
انتظار شما از طراحی سایت فروشگاهی چیست؟! کسب و کار شما در چه رابطه‌ای است؟ قرار است چه محصولاتی را به فروش برسانید؟ مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟ بهتر از قبل از سفارش سایت، این موضوع را مشخص کنید تا تیم طراحی سایت حرفه‌ای‌تر عمل کند!

بودجه شما چقدر است؟
برای طراحی سایت فروشگاهی، باید بودجه خودتان را مشخص کنید و بدانید که تا چه اندازه می‌توانید برای طراحی سایتتان هزینه کنید. از طراحی گرافیک سایت تا کدنویسی و پشتیبانی از سایت، همگی هزینه‌بر خواهند بود و شما باید به این مسائل آگاه باشید!

نوع وب سایتتان را تعیین کنید
شما باید اطلاعات کاملی در رابطه با کسب و کارتان داشته باشید و نوع وب سایتی را که نیاز دارید، مشخص کنید. وب سایت‌های فروشگاهی، تفاوت‌های زیادی با انواع دیگر سایت‌ها دارند. برای اینکه، تیم طراحی سایت بتواند سایت شما را به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن طراحی کند، باید اطلاعات کاملی را در اختیار آن‌ها قرار دهید.

طراحی سایت فروشگاهی ارزان در مشهد
اگر سوال شما این است که قیمت طراحی سایت فروشگاهی چقدر است، باید بگوییم که قیمت طراحی سایت فروشگاهی مانند هر محصول دیگری یک بازه مشخص دارد؛ یعنی شما می‌توانید کار راه‌اندازی سایت فروشگاهیتان را با هزینه کم یا هزینه‌های زیاد به سرانجام برسانید؛ اما همیشه آنچه اهمیت دارد، کیفیت کار است. هرگز نباید این نکته را فراموش کنید که سایت فروشگاهی شما قرار است مشتریان زیادی را جذب کند؛ بنابراین باید ویژگی‌های مشخصی داشته باشد. برنامه‌نویسی در طراحی سایت فروشگاهی اهمیت دارد، استفاده از درگاه‌های بانکی ایمن، نحوه معرفی محصولات، بازاریابی، تعیین نام دامنه، اجاره هاست و … همگی عواملی هستند که بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی تاثیر می‌گذارند و مطمئنا کار باکیفیت نیازمند هزینه است!

بایدها و نبایدهای طراحی سایت فروشگاهی
مشتری شما را نمی‌بیند و شما می‌خواهید از طریق سایتتان، فروش داشته باشید؛ بنابراین باید اعتماد او را جلب کنید. از مواردی که باعث جلب اعتماد مشتریان می‌شود، قرار دادن شماره تماس در سایت است. شماره تماس باعث جلب اعتماد و راهنمایی کاربران و مشتریان شما می‌شود. همچنین، بهتر است یک ساعت کاری برای تماس و آدرس فروشگاه حضوری خود را نیز در سایت قرار دهید.
یکی از موارد دیگری که باید در زمان طراحی سایت در نظر گرفته شود، نماد اعتماد الکترونیکی است. با دریافت نماد اعتماد الکترونیک، اعتماد و اطمینان در بین کاربران شما ایجاد می‌شود و آن‌ها مطمئن می‌شوند که از یک سایت اینترنتی مطمئن خرید خود را انجام می‌دهند.
در طراحی سایت فروشگاهی، بهتر است کار را پیچیده نکنید! یک مسیر مشخص را برای مشتریان در نظر بگیرید تا مشتریان به راحتی بتوانند خرید خود را انجام دهند. در زمان خرید، محصولات مشابه را ببینند یا امکان جستجوی محصولات و مقایسه قیمت‌ها در سایت برای آن‌ها فراهم باشد.
نظرات مشتریان یکی دیگر از نکاتی است که می‌تواند در جلب اعتماد کاربران سایتتان مفید باشد. به عنوان مثال، شما می‌توانید برای هر محصول یک بخش نظرات در نظر بگیرید که در آن، مشتریان، تشکر، تمجید، پیشنهاد یا میزان رضایت خود را از خرید آن محصول ابراز کنند.
سعی کنید محصولاتتان را دسته‌بندی کنید. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه فروش لباس دارید، بهتر است محصولات خودتان را در دسته‌های شال و روسری، کیف، کفش، لباس مجلسی، مانتو، کت، شلوار و … دسته‌بندی کنید تا مشتریان شما به راحتی بتوانند به بخش‌های مختلف دسترسی داشته باشند.
انواع طراحی سایت فروشگاهی
برای طراحی سایت فروشگاهی، شما باید دانش و تخصص لازم را داشته باشید. در این رابطه، ۲ نوع طراحی سایت وجود دارد، طراحی سایت با کدنویسی یا بدون کدنویسی. در طراحی فروشگاه اینترنتی بدون نیاز به کدنویسی، شما باید آشنایی لازم را با نرم‌افزارهای طراحی گرافیک برای تصاویر، بنرها و اسلایدرها داشته باشید. همچنین، باید از یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده کنید و از قالب‌های سایت و افزونه‌های مختلف به صورت خلاقانه استفاده کنید. در طراحی سایت با استفاده از کدنویسی نیز  باید تخصص کامل در زمینه کدنویسی و انواع نرم‌افزارها، افزونه‌های موجود، دامنه، خدمات سایت، محتوای سایت، اجزای گرافیکی مختلف و هاست موردنیاز داشته باشید.

طراحی سایت فروشگاهی چقدر طول می‌کشد؟
بسته به اینکه چه امکانات و قابلیت‌هایی مدنظر کارفرما است، ممکن است مدت زمان طراحی سایت فروشگاهی از سه هفته تا یک ماه و یا حتی سه ماه طول بکشد.

ویژگی‌های لازم در طراحی سایت فروشگاهی در مشهد
زمانی که تصمیم می‌گیرید برای استفاده از خدمات طراحی سایت فروشگاهی در مشهد اقدام کنید، باید با ویژگی‌های لازم یک سایت فروشگاهی آشنا باشید تا بتوانید به صورت حرفه‌ای خدمات خود را انتخاب کنید. در این قسمت شما را با مهم‌ترین ویژگی‌ها آشنا خواهیم کرد.

امکان ایجاد حساب خصوصی
هر کسی وقتی وارد یک سایت فروشگاهی می‌شود، ابتدایی‌ترین کاری که می‌کند ایجاد یک حساب است تا بتواند محصولات دلخواه خود را در آن ذخیره کرده و موارد دلخواه را خریداری نماید. طبیعتا تنوع محصولات و تعداد زیاد آن‌ها ممکن است باعث شود مشتری شما محصول دلخواه خود را که قبلا دیده است، دیگر پیدا نکند ولی اگر بتواند آن را در حساب کاربری ذخیره کند، کار راحت خواهد شد.

علاوه بر آن برای نهایی کردن خرید خود نیز به حساب کاربری نیاز دارد. با این کار بعدا نیز می‌تواند تاریخچه خریدهای خود را مشاهده نماید. به همین دلیل وجود امکان ایجاد حساب کاربری برای طراحی سایت فروشگاهی در مشهد موضوعی ضروری است.

جستجوی پیشرفته
همانطور که قبلا هم گفتیم، معمولا در سایت‌های فروشگاهی تعداد زیادی محصول وجود دارد که با امکانات مختلف و ویژگی‌های متفاوتی که دارند، در سایت بارگذاری شده‌اند. حالا مشتری شما چگونه باید چیزی که می‌خواهد را پیدا نماید؟ توقع ندارید که تمام سایت را بگردد تا بتواند به محصول مورد نظرش برسد؟

شما باید در خدمات طراحی سایت فروشگاهی در مشهد حتما امکان جستجوی پیشرفته را انتخاب کنید. با این کار به مشتری خود احترام گذاشته‌اید و نشان دادید که به فکر راحتی او هستید. کاربر از طریق این ویژگی به راحتی نام و مشخصات محصول را جستجو می‌نماید و به هدف خود دست پیدا خواهد کرد.

چت آنلاین
قابلیت چت آنلاین یکی از قابلیت‌هایی است که می‌تواند سرعت پاسخگویی شما را به کاربران ثابت نماید. از این طریق فرد می‌تواند به راحتی و با سرعت با پشتیبان سایت ارتباط برقرار کرده و سوال خود را بپرسد یا مشکلش را با او در میان بگذارد. در مقابل هم مطمئن است که خیلی زود پاسخ خود را دریافت می‌نماید.

درست است که از طریق تیکت نیز می‌توان این کار را انجام داد ولی به شرایطی فکر کنید که کاربر شما عجله دارد و مشکلی برای او پیش آمده است که باید همان لحظه به پاسخش برسد. در این مواقع تیکت نمی‌تواند کمکی کند چرا که پاسخ آن ممکن است از چند ساعت بعد تا چند روز بعد به دست مشتری برسد.

مقایسه محصولات
قسمت مقایسه محصولات یکی از موضوعات لازم در طراحی سایت فروشگاهی در مشهد می‌باشد. زمانی که محصولات زیادی با ویژگی‌های متفاوت در سایت وجود داشته باشند، کاربر گیج می‌شود و ممکن است نداند کدام محصول را انتخاب نماید. اگر سایت شما دارای قسمت مقایسه باشد، کاربر می‌تواند محصولات مختلف را در کنار یکدیگر قرار دهد و ویژگی‌های آن‌ها را به صورت همزمان مشاهده کرده و مقایسه نماید.

به این صورت بهترین تصمیم را خواهد گرفت و از خرید خود راضی می‌باشد. این رضایت باعث می‌شود مجدد به سایت برگردد و به مشتری دائمی شما تبدیل شود.

سخن آخر

امروزه، شاهد سایت‌های فروشگاهی زیادی هستیم که صاحب نام و اعتبار شده‌اند و روزانه، فروش قابل‌توجهی دارند. در این مطلب، سعی کردیم نکات مهمی را که در رابطه با طراحی سایت فروشگاهی وجود دارد، مورد بررسی قرار دهیم؛ اما هرگز نباید تاثیر سئو و بهینه‌سازی سایت را در موفقیت وب سایت‌های فروشگاهی فراموش کنیم! در کنار سئو، عوامل دیگری مانند گرافیک سایت، صفحات اولیه سایت، دسته‌بندی محصولات، نام مناسب سایت، سرعت صفحات و … می‌توانند در موفقیت یک سایت فروشگاهی تاثیرگذار باشند.

منبع

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 197
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 62
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 107
  • بازدید ماه : 587
  • بازدید سال : 4,611
  • بازدید کلی : 15,005