loading...

آجیل سلامت

صفحات وب معمولاً توسط توسعه‌دهندگان به کمک زبان‌ها و فناوری‌های مختلف ایجاد می‌شوند. یکی از این زبان‌ها، php است که به کاربران و سازندگان سایت‌های مختلف اجازه می‌دهد

شهرام فلوری بازدید : 22 چهارشنبه 20 مهر 1401 نظرات (0)

صفحات وب معمولاً توسط توسعه‌دهندگان به کمک زبان‌ها و فناوری‌های مختلف ایجاد می‌شوند. یکی از این زبان‌ها، php است که به کاربران و سازندگان سایت‌های مختلف اجازه می‌دهد تا با کدنویسی به‌راحتی سایتی را طراحی کنند که تمام قسمت‌های آن طبق سلیقه و نیازشان است. اولین موضوعی که باید در خدمات طراحی سایت در مشهد بیان شود، زبان برنامه نویسی سایت است. با انتخاب آن می‌توان سایر خدمات مورد نیاز را بررسی نمود..

سیستم‌های مدیریت محتوا php محور انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

پی اچ پی

سیستم‌های مدیریت محتوا php محور چیست؟

در سال‌های اخیر، طراحی سایت برای کسب و کارها بسیار رایج شده است. مدیریت محتوا از بخش‌های مهم در هر سایت است. وردپرس جزو معروف‌ترین cmsها است. برای برنامه‌نویسی بر روی این سیستم مدیریت محتوا نیاز به زبان برنامه‌نویسی است. یکی از پرطرفدارترین انواع زبان‌ها، سیستم‌های مدیریت محتوا php محور هستند.

انواع سیستم‌های مدیریت محتوا php محور

سیستم‌های مدیریت محتوا که بر پایه php  کار می‌کنند، متنوع هستند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. رایج‌ترین انواع سیستم‌های مدیریت محتوا php محور را در ادامه می‌بینید.

سیستم PHP-Fusion

یکی از معتبرترین cmsهای مورد استفاده، سیستم PHP-Fusion است. ویژگی‌هایی مانند جلسه بحث و گفتگوی اینترنتی، تم‌های مختلف و متنوع، محافظت در برابر اسپم‌ها، ساپورت گالری تصاویر و جستجوی درون سایتی باعث شده است تا کاربران زیادی از آن استقبال کنند. این سیستم سایت‌های 20 کشور را پشتیبانی می‌کند و استفاده از آن هم راحت است ولی از بین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در مشهد تعداد کمی از آن‌ها از این CMS استفاده می‌کنند.

جوملا

جوملا (Joomla) یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا php محور

این سیستم کاربردی نیز دارای قابلیت جستجو و بین‌المللی کردن زبان وب‌سایت است. در سال‌های اخیر به علت سادگی و محیط کاربری مناسبی که این سیستم تولید محتوا دارد، افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند.

وردپرس

یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرکاربردترین سیستم‌های مدیریت محتوا منبع باز php وردپرس است. وردپرس می‌تواند تعداد زیادی برنامه را درون خود جای دهد و بسیار انعطاف‌پذیر است. تکامل سریع به علت پلت فرم منبع باز آن از دیگر خصوصیات این سیستم است که هزاران توسعه‌دهنده روی آن کار کرده‌اند و طراحی سایت وردپرسی در مشهد با توجه به این دلایل در بین متقاضیان طراحی سایت رواج پیدا کرده است. وردپرس به‌عنوان یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا php محور دارای ابزارهای سئو یکپارچه برای بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر است.

Geeklog

در بین این نوع از سیستم‌های مدیریت محتوا، Geeklog می‌تواند یک جایگزین خوب برای وردپرس باشد. این سیستم امکان انتشار هم‌زمان محتوا را دارد و چند زبان را پشتیبانی می‌کند. به‌علاوه بر روی آن امکان ایجاد کنفرانس اینترنتی نیز وجود دارد.

Concrete5 یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا php محور

محیط کاربری راحتی که این cms دارد، استفاده از آن را برای کاربران مبتدی نیز راحت کرده است. در این سیستم هر صفحه را به طور جداگانه می‌توان ویرایش کرد و امکان ویرایش به‌صورت مستقیم نیز وجود دارد.

سیستم مدیریت محتوا Concrete

نکته: در سیستم‌های مدیریت محتوایی مانند وردپرسی و جوملا، اعمال تغییرات ظاهری و … به نسبت دیگر زبان‌ها آسان‌تر است. به طور مثال در وردپرس شما با نصب یک افزونه قادر به رفع انواع خطاهای ۴۰۸ خواهید بود.

نتیجه‌گیری و جمع‌بندی

سیستم‌های مدیریت محتوا با زبان‌های مختلف کار می‌کنند. سیستم‌هایی که بر پایه php فعال هستند، تنوع بالایی دارد که از بین آن‌ها وردپرس، جوملا، PHP-Fusion و … را می‌توان نام برد. منبع باز بودن و قابلیت بهینه‌سازی بهتر موتورهای جستجوگر باعث شده است تا وردپرس از معروفیت بالایی برخوردار باشد.

استفاده از این سیستم‌ها، برای توسعه سایت‌های مختلف و بهینه شده برای موتورهای جستجوگر کاربرد زیادی دارد و سایت را حرفه‌ای‌تر می کند. به کمک این سیستم‌ها به‌راحتی می‌توان برنامه‌نویسی روی سایت را انجام داد و آن را شخصی‌سازی کرد.

منبع

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 197
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 55
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 58
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 74
  • بازدید ماه : 758
  • بازدید سال : 4,782
  • بازدید کلی : 15,176