loading...

آجیل سلامت

هدف اصلی هر صاحب وب‌سایت ارتقا جایگاه است. به همین دلیل است که فاکتورهای مهم در رتبه بندی سایت ۲۰۲۲ از جمله داغ‌ترین موضوعاتی است که این روز‌ها با آن رو‌به‌رو هستیم

شهرام فلوری بازدید : 25 دوشنبه 23 آبان 1401 نظرات (0)

هدف اصلی هر صاحب وب‌سایت ارتقا جایگاه است. به همین دلیل است که فاکتورهای مهم در رتبه بندی سایت ۲۰۲۲ از جمله داغ‌ترین موضوعاتی است که این روز‌ها با آن رو‌به‌رو هستیم زیرا رتبه‌بندی بازدیدکنندگان زیادی را به‌صورت رایگان جذب می کند.

فاکتورهای رتبه بندی سایت ۲۰۲۲؛ چطور رتبه سایت را ارتقا دهیم؟

اگر مشتاق هستید که بدانید چگونه می‌توان رتبه‌ی وب‌سایت را ارتقاء داد با ما همراه باشید و یا اینجا کلیک کنید تا فاکتورهای مهم در رتبه بندی سایت ۲۰۲۲ را با هم بررسی کنیم.

سرعت سایت و صفحه

گوگل، بینگ، و سایر موتور‌‌های جستجو برای بهبود تجربه‌ی کاربر سخت کار می‌کنند. بنابراین، سرعت سایت و صفحه از فاکتورهای مهم در رتبه بندی سایت هستند که باید در نظر گرفته شوند.

سرعت بارگذاری کم مشکلی است که اتصال سریع اینترنت نمی‌تواند آن را حل کند. وب‌سایت‌ها باید طبق استاندارد‌ها بهینه شوند و همین امر موجب بهبود سرعت آن‌ها خواهد شد. گوگل وب‌سایت‌هایی را که محتوا را فوراً بارگذاری می‌کنند، در اولویت رتبه‌بندی قرار می‌دهد.

طبق تحقیقات انجام شده توسط Unbounce، سرعت بارگذاری تاثیر به‌سزایی در رتبه‌بندی سایت دارد. به‌عنوان مثال، تقریباً 70٪ از مردم اظهار می‌کنند که سرعت بارگذاری صفحه بر تصمیمات آن‌ها برای خرید تأثیر می‌گذارد.

به‌طور متوسط یک وب‌سایت باید در ۳-۵ ثانیه یا کمتر و یک وب‌سایت عالی باید در کمتر از یک ثانیه در دستگاه‌های موبایل و دسکتاپ بارگذاری شود. سرعت سایت در خیلی از موارد کاملا تحت تاثیر کدهای سایت قرار دارد و نیاز است تا بهترین طراحی سایت در مشهد را داشته باشید که بتوانید در GT-Metrix که یکی از ابزارهای سنجش سرعت سایت محسوب می‌شود رتبه بالایی دریافت کنید.

امنیت سایت

امنیت سایت یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی سایت ۲۰۲۲ است. امنیت توسط هر موتور جستجویی جدی گرفته می‌شود. گوگل تلاش می‌کند تا کاربران را از وب‌سایت‌هایی که تهدیدات احتمالی را با خود همراه دارند، در امان نگه دارد. در نتیجه، وب‌سایت‌های ایمن برتری زیادی در نتایج جستجو نسبت به وب‌سایت‌های ناامن دارند.

به‌همین دلیل دریافت گواهی SSL می‌تواند نقش مهمی در رتبه‌بندی سایت داشته باشد. دریافت گواهی SSL برای هر وب‌سایتی توصیه می‌شود زیرا با رمزگذاری انتقال داده‌ها از سرقت محافظت می‌کند. این روز‌ها تقریباً 76.5 درصد از تمام وب‌سایت‌های موجود در اینترنت ایمن هستند. علاوه بر این، این تعداد با سرعت زیادی در حال افزایش است.

سازگاری با موبایل

طبق آمار Statista، منشاء اکثر بازدید‌ها در اینترنت، دستگاه‌های تلفن است. در نتیجه، گوگل و سایر موتور‌های جستجو، نیاز‌های کاربران موبایل را هنگام رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نظر می‌گیرند بنابراین مهم است که سئو در مشهد بر این اساس انجام شود زیرا سازگاری با موبایل به‌عنوان یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی سایت ۲۰۲۲ معرفی شده است.

موتور‌های جستجوی ذکر شده سرعت بارگذاری صفحه را در دستگاه‌های تلفن همراه مورد بررسی قرار می‌دهند و همچنین، بررسی می‌کنند که آیا سایت‌ها برای کاربرانی که محتوا را با استفاده از تلفن‌های هوشمند و تبلت مشاهده می‌کنند، بهینه شده‌اند یا خیر!

همه‌ی موارد باید به‌درستی چیده شوند تا تجربه‌ی کاربری عالی ارائه شود. گوگل فناوری جدیدی را توسعه داده است که به بارگذاری آنی صفحات در دستگاه‌های تلفن همراه کمک می‌کند. AMP (صفحات شتاب‌دهنده‌ی تلفن همراه) در رتبه‌بندی جایگاه بهتری را کسب می‌کنند.

محتوای باکیفیت

حتماً شنیده‌اید که می‌گویند، محتوا پادشاه است. ربات‌های خزنده، محتوای وب‌سایت‌ها را به‌دقت بررسی می‌کنند زیرا هدف آن‌ها این است که نتایج ارائه شده ۱۰۰٪ با هدف جستجو مطابقت داشته باشد.

محتوا‌ی باکیفیت می‌تواند به ارتقاء قابل توجه رتبه موتور جستجو کمک کند به‌همین دلیل از جمله فاکتورهای مهم در رتبه بندی سایت ۲۰۲۲ است. پس به‌طور کلی تولید محتوای جذاب که توجه کاربران را جلب می‌کند و به سؤالات آن‌ها پاسخ می‌دهد، حیاتی است.

تعامل کاربران را می‌توان با بررسی نرخ پرش اندازه‌گیری کرد. محتوا باید ۱۰۰% منحصر به‌فرد و جالب باشد و بر کلمات کلیدی اصلی تاکید کند. توجه داشته باشید، وب‌سایت‌هایی که حاوی محتوای کپی‌شده هستند، رتبه‌ی پایین‌تری را به‌خود اختصاص می‌دهند.

محتوای بهینه شده

تمام پست‌ها و انکر‌تکست‌ها باید طبق آخرین الزامات بهینه شوند. ربات‌ها کلمات و عباراتی را جستجو می‌کنند که محتوای نمایش داده شده را توصیف می‌کند. استفاده از کلمات کلیدی یکی از عوامل اصلی است که به رتبه بالاتر کمک می‌کند. بنابراین، یافتن کلمات کلیدی موثر برای رسیدن به جایگاه بهتر از نظر آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در مشهد، حیاتی و محتوای بهینه شده یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی سایت ۲۰۲۲ است.

برای ارتقاء جایگاه، هر کلمه‌ی کلیدی باید به‌طور یکپارچه بررسی و استفاده شود. توجه داشته باشید، روبات‌ها می‌توانند کلمات کلیدی که به‌منظور تقلب در کسب جایگاه در متن قرار داده شده‌اند را شناسایی کنند. به منظور بهینه‌سازی محتوا، باید همه‌ی کلمات کلیدی در یک مقاله به‌طور یکنواخت استفاده شوند و کلمه‌ی کلیدی اصلی در عنوان، آدرس URL صفحه، تگ‌های alt و سرفصل‌ها قرار گیرد.

نتیجه گیری

عوامل مختلفی در رتبه‌بندی سایت‌ها موثر هستند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سرعت سایت و صفحه، امنیت، سازگاری با موبایل، محتوای باکیفیت و بهینه شده، بروزرسانی در محتوا، سئو‌ی تکنیکال، شاخص‌های رابط کاربری، بک‌لینک‌ها، اختصاصی‌سازی هدف از جستجو،کلیدواژه‌های موثر، قابلیت خزیدن (Crawl)، اسکما (Schema) و مرجع سایت (Site Authority) اشاره کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 197
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 52
  • بازدید ماه : 736
  • بازدید سال : 4,760
  • بازدید کلی : 15,154